„Az írónak azt a célt kell maga elé tűznie, hogy erkölcsileg megjavítsa a maga korát, máskülönben csak hiú mulattatója az embereknek.”
/Honoré de Balzac/

Friday, April 25, 2014

Jelenetek a költözés idejéből

Költözés. Új otthon. Húsvét. Félbetört nagy szekrény, elhagyott villából. Janó rámnéz - csinálunk belőle egy szekrényt, meglátod. És csináltak. Ebben több a csavar, mint a fa, tartani fog - mondta elégedetten. Janó megoldja, múltkor is összerakta nekünk a gyerekágyat. Szolgál és véd. Vannak ilyen vagányok.

Fura ez az új otthon. Évekig laktam egy helyen, azt képzeltem az az otthon, oda megyek haza, lehet, hogy mindig így lesz. Egyik nap aztán minden cuccommal átkölzötem egy idegen helyre. Az otthonomba - amiről idáig ezt képzeltem - soha többé nem tettem be a lábam. Már aznap az idegen helyen aludtam. Az ablakon újfajta zajok és szokatlan fények szűrődtek be, ismeretlen illatok kúsztak az orromba. Sokáig nem aludtam el. Mégis az egészben volt valami otthonos. Hideg is volt, a fűtéssel még bajlódni kell. Mától vagy két hét múlva valamikortól erről a helyről fogom azt képzelni, hogy ez az otthonom? :)))))

No comments:

Post a Comment